رانیا هوم بهترین تغییرات در دکوراسیون داخلی منزل جهت بیشترین تأثیر کدامند؟ - رانیا هوم

ما همیشه در دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان محدودیت هایی داریم. من در این مقاله به شما می گویم که، بهترین تغییرات در دکوراسیون داخلی منزل جهت بیشترین تأثیر کدام اند؟ یعنی ما چه کارهایی انجام دهیم که با کمتریت تغییر، بیشترین تأثیر را در دکوراسیون داخلی منزل داشته باشیم. اگر به دنبال این تغییرات هستید، تا آخر این مقاله همراه من باشید.

چه محدودیت هایی در دکوراسیون داخلی داریم؟

محدودیت های ما شامل، زمان، بودجه و محدودیت های مساحتی ملک یا ترکیبی از آن ها است. حالا ما با توجه به محدودیت هایی که داریم باید دکوراسیون داخلی را پیاده سازی کنیم. منظور از این محدودیت ها چیست؟

تغییرات کوچکی بسیاری در دکوراسیون داخلی وجود دارد که می تواند تأثیرات زیادی در فضای ما ایجاد کند.

۱-هال و اتاق پذیرایی

پذیرایی مهم ترین بخش هر آپارتمان و خانه ای است. اغلب ایرانی ها بیشترین زمان خود را در پذیرایی سپری می کنند. همچنین مهمانان اغلب در پذیرایی شما دور هم جمع می شوند. در نتیجه توجه به طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی بسیار مهم است.

انتخاب فرش مناسب برای پذیرایی

اگر چه با توجه به تورم قیمت فرش ها روز به روز در حال افزایش است. اما انتخاب فرش مناسب می تواند، پذیرایی شما را متحول کند.

اگر بودجه تمرکز اصلی شما است، یافتن یک فرش متوسط و ارزان قیمت ولی متناسب با دکوراسیون شما همه چیز را تغییر خواهد داد. اگر بودجه کمی دارید به من اعتماد کنید و از یک فرش با قیمت مناسب ولی متناسب با دکور استفاده کنید.

یک فرش ممکن است آنچنان گران قیمت نباش ولی مناسب برای ساختمان شما باشد.

روی روشنایی و نورپردازی ها تمرکز کنید

عملکرد  و تأثیر نورپردازی اغلب در یک اتاق نادیده گرفته می شود.آیا میدانستید اغلب عیب های ساختمان را می توان با نورپردازی رفع کرد؟ شما با نورپردازی به بقیه نشان می دهید که به کجا دقت کنند. هیچ فردی وقتی به یک جلوه نور روبرو می شود به نقاط تاریک دقت نخواهد کرد.

 ما در دکوراسیون های داخلی های خود تصمیم میگیریم که افراد به چه نقاطی تمرکز کنند و چه نقاطی را محو کنیم. یک طراح داخلی حرفه ای برای نورپردازی خود، برنامه ریزی می کند.

جهت طراحی و اجرای نحوه نورپردازی منزل خود با ما در ارتباط باشید. همچنین  صفحه اینستاگرامی ما را دنبال کنید.

در نورپردازی می توان متریال های خوب و شیک را به خوبی نشان داد. از طرفی دیگر میتوان با نورپردازی نامناسب نقاط با متریال های گران قیمت را از دید محو نمود. بسیاری از افراد هزینه های گزافی برای متریال خود می دهند ولی این متریال ها بدون نورپردازی فقط هزینه شده اند، اما دیده نشده اند.

آثار هنری را به نمایش بگذارید

روی قاب های هنری با کیفیت سرمایه گذاری کنید. انتخاب های قاب های هنری زیبا محیط شما را دگرگون خواهد کرد.

تا اینجا به سه تغییر مهم که بیشترین تأثیر را در زیبایی اتاق پذیرایی شما می گذارد، اشاره نمودیم. سه تغییر مهم در اتاق پذیرایی شامل ۳ بخش زیر بود:

۱- انتخاب فرش مناسب برای پذیرایی

۲-توجه به نور و نحوه ی نورپردازی در پذیرایی

۳- استفاده از  آثار هنری مناسب و با کیفیت

در ادامه این مقاله به بررسی بخش های مختلف ساختمان به صورت مجزا پرداخته می شود. در هر یک از بخش ها نیز، بهترین تغییرات در دکوراسیون داخلی منزل که بیشترین تأثیر را برای منزل ما دارند، را عنوان می کنیم. اما قبل از رفتن به مرحله بعد در دکوراسیون داخلی، می توانید مقاله، بهترین دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن را مطالعه کنید. همچنین جهت اطلاع از  جدیدترین روند طراحی های سال ۲۰۲۱ در جهان، مقالات زیر را مطالعه کنیم:

روندهای طراحی خانه در سال ۲۰۲۱

روند طراحی داخلی که باید در سال ۲۰۲۱ بدانید

۸ روند طراحی داخلی که در سال ۲۰۲۱ مشاهده خواهیم کرد

۱۰ ایده در طراحی دکوراسیون های داخلی لوکس و لاکچری در سال ۲۰۲۱

اگر  به دنبال محاسبه هزینه های خود در تغییر دکوراسیون داخلی هستید، راه کارهای تعیین هزینه ها را می توانید در مقاله، هزینه تغییر دکوراسیون داخلی منزل دنبال کنید.

۲-نقش ناهارخوری در دکوراسیون داخلی

اتاق های ناهار خوری باید منحصر به فرد باشند . با میزهای ناهار خوری مناسب می توانید در دکوراسیون داخلی، نقطه مرکزی ایجاد کنید. در شکل زیر به نحوه قرارگیری آویز بر میز ناهارخوری دقت کنید.از این میز ناهار خوری و قرارگیری آویز که در وسط میز قرار گرفته است به راحتی گذر نکنید.

با وسایل و مبلمان خود بازی کنید

بازی با وسایل و مبلمان در اتاق غذاخوری شما یک روش عالی برای ایجاد بعد است. به عنوان مثال ، اگر یک میز مستطیل دارید ، سعی کنید برخی خطوط منحنی را روی صندلی ها ، قطعه مرکزی یا حتی لوازم جانبی دیوار خود قرار دهید و بالعکس. این چیزی بسیار کوچک است که واقعاً  فضای شما را زیبا می کند.

در عکس بالا تعادل را بین رنگ صندلی و رنگ دیوار دقت کنید. همچنین روکش میز با رنگ آویز را ببینید. این ها تمام نکاتی است که طراحانی که چیدمان داخلی می کنند، به آن توجه می کنند.

 

سعی کنید محیط گرم و دنج ایجاد کنید

من دوست دارم با استفاده از منسوجات عالی ، به اتاق های غذاخوری گرمی اضافه کنم. این ایده را می توان از طریق یک میز ، یک فرش یا حتی چیزی کوچکتر مانند بالش که روی صندلی قرار داده شده است ، اجرا کرد. این ترفندهای کوچک ، عنصری کاملاً جدید (و بسیار ضروری) به فضا اضافه می کنند!

انتخاب شومینه هم از جمله وسایلی است که منجر به زیبایی دکوراسیون داخلی شما می شود. امروزه شومینه های برقی از جمله وسایلی است که در دکوراسیون داخلی مدرن و جدید در سال ۲۰۲۱ استفاده می شود.

۳-اهمیت آشپزخانه در دکوراسیون داخلی

آشپزخانه قلب یک ساختمان است. علت اهمیت این بخش بخاطر این است که،این بخش از جمله قسمت هایی است که با کمترین هزینه، بیشترین تأثیر را در خانه و آپارتمان شما دارد.

از وسایل دکوری مناسب بر اپن یا میز نهارخوری غافل نشوید. لازم نیست شما آشپزخانه بزرگ داشته باشید تا بتوانید آشپزخانه شیک داشته باشید. برای خانه ها و آپارتمان های کوچک، حتما طراحی های ویژه وجود دارد که محیط شما بزرگ تر از اندازه واقعی نمایش داده شود.

گیاهان وگل ها را وارد دکوراسیون داخلی کنید

گیاهان علاوه بر اینکه بر سلامت ما تأثیرگذار هستند، زیبایی شگفت انگیزی به محیط دکوراسیون ما می دهند. از قدرت شگفت آور چیزهای معمولی برای ایجاد خوشبختی به راحتی نگذرید. تحقیقات نشان می دهد فقط قرار گرفتن در معرض گل می تواند روحیه ما را افزایش دهد ، اضطراب را کاهش دهد و حافظه را بهبود ببخشد.

متریال های آشپزخانه

سه ماده اصلی آشپزخانه، سرامیک ، فلز و چوب است. این سه بافت در همه آشپزخانه های دنیا به خوبی تعریف شده است. اگر یک قدم جلوتر برویم، استفاده از متریال شیشه و سنگ در دکوراسیون آشپزخانه لاکچری، تأثیر زیادی در فضا آشپزخانه ما دارد.

۴-اهمیت اتاق خواب در دکوراسیون داخلی

اتاق های خواب در دکوراسیون داخلی با هدف اصلی خواب طراحی و اجرا می شوند. روکش ها و سبک های لحاف  روشی کاربردی برای به روزرسانی وضعیت تختخواب شما بدون تغییر کامل در دکوراسیون داخلی است.می خواهید آن را یک قدم جلوتر بردارید؟

لوازم جانبی و اکسسوری های  اتاق خواب را فراموش نکنید!!!

نوع تخت خواب و آویزی که در اتاق خواب استفاده می کنید، یکی از مهم ترین موارد، برای زیبایی دکوراسیون داخلی اتاق شما است. به روشنایی و نورپردازی اتاق توجه کنید. امروزه استفاده از آویز و لامپ های هوشمند که قادر به تنظیم نور هستند، برای اتاق خواب بسیار کارآمد هستند. تنظیم نور به طورمثال کم کردن نور به صورت اتوماتیک از راه دور یکی از مواردی است که در خانه های جدید مورد استفاده قرار می گیرد.

۵-اهمیت حمام در دکوراسیون داخلی

حمام ها غالباً با نور کم و فاقد نور طبیعی هستند. حمام ها باید غافل انگیزترین قسمت خانه شما باشند. در اینجا برخی از به روزرسانی های کوچک دکور حمام ارائه شده است که باعث می شود حمام شما همیشه تازه باشد.

 

فضای سبز را در حمام بگنجانید
با افزودن فضای سبز ، به ویژه اکالیپتوس ، هر حمامی به طور طبیعی زنده می شود. آویختن اکالیپتوس در حمام،یک هک طراحی شگفت انگیز  برای شما ایجاد می کند، که تمام حمام را فرا می گیرد. بخار دوش شما باعث آزاد شدن روغن های اساسی از اکالیپتوس می شود و هوای تنفسی با بوی عالی و تمام مزایای اکالیپتوس برای بدن و ذهن شما فراهم می کند.

خلاصه

در این مقاله به بررسی مهم ترین بخش های تأثیرگذار در دکوراسیون داخلی پرداخته شد. برای بهترین دکوراسیون داخلی شما باید مهم ترین بخش ها را شناسایی کنید و با توجه به بودجه ای که دارید، بر روی نقاط مهم برنامه ریزی کنید. همچنین اگر به دنبال طرح های لوکس هستید، از متریال سنگ اسلب و متریال چوب ترمو ترمو به صورت طراحی شده، استفاده کنید. همچنین جدیدترین طرح ها را می توانید در مقاله طراحی و اجرای صفر تا صد دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۱/دکوراسیون داخلی ۱۴۰۰ دنبال کنید.

مقالات مشابه با این مقاله:

افشای رازهای چیدمان و دکوراسیون داخلی

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی لاکچری

چگونه در دکوراسیون داخلی قدیمی نشویم؟ / دکوراسیون داخلی در سال ۱۴۰۰

همه چیز در مورد چوب ترمو یا ترمووود / ترموود چیست

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 487 views بار دسته بندی : دکوراسیون داخلی تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.